Nu fac copii pentru că merg în City Creak

Disclaimer pentru sarcasm și exagerări.

Am simțit o asemenea revoltă față de aberația cum că zborurile low-cost duc la scăderea natalității încât descrierea de la un share pe Facebook ar fi devenit prea lungă. Întregul articol, cu video-ul care te va face să vrei un protest în fața guvernului, e aici: http://www.zf.ro/opinii/pampersi-sau-o-plimbare-la-roma-in-weekend-cu-10-euro-cum-au-ajuns-low-cost-urile-aeriene-sa-reduca-natalitatea-din-romania-16795646

Această schemă este încă o încercare de a prosti lumea mai puțin inteligentă și culmea, sunt mari șanse să funcționeze. Pentru că oamenii nu chestionează, ci iau de bun ceea ce li se spune, doar Antena 3 are întotdeauna dreptate. Când pui ca argument și statistici, oamenii au și mai mare încredere. Problema e că acele statistici nu au legătură directă și nu deservesc ipoteza ce vrea să fie demonstrată.

Dusă la absurd, prin raționamentul folosit, dacă biletul de avion ar fi mai scump, aș prefera să fac un copil mai devreme. Baba și mitraliera.

Scăderea natalității este cauzată, într-adevăr, de toți factorii enumerați în video, așa cum se întâmplă și în multe alte state moderne. Din aceste aspecte sunt puse în pericol și identitățile culturale, la care mai contribuie și mixul de cetățenii și rase, toate înscriindu-se în descrierile fenomenului de globalizare.

Un alt aspect care a alertat feminismul (= a se înțelege egalitate între sexe) este aprecierea cum că femeile au acum acces la joburi în middle management și de top. Asta e cauza pentru care decizia de a face un copil trece pe locul 2. Hai să ne întoarcem la vremurile când femeia nu era considerată la fel de om precum bărbatul. Nu pentru că existența ca ființă umană ar fi îndoielnică, dar din punct de vedere psihologic, femeile nu au voie să aibă aspirații, ambiții, să își urmeze visurile sau să realizeze ceea ce își doresc pentru că ele sunt mașini de făcut copii. O las la nivelul acesta pentru că implicații legate de vocația de casnică sunt multe.

Acum ajungem la argumentul economico-social, iar pentru că femeile câștigă și ele mai mult își permit să se îmbrace cu ce haine vor, iar după pot merge să se laude cu ele în diverse orașe din lume, se gândesc la copii la o vârstă mult prea înaintată. Atunci când au de toate, nu vor să împărtășească și cu un copil. A naibii familie modernă, cum pleacă ea prin lume, își ia lucruri inutile, în loc să stea la țară cu animalele și să aibă familie mare. Hai să facem mulți copii de care să nu avem timp, dar să-i avem să iasă la numărătoare. Dacă întrebăm cercetătorii britanici, probabil vom afla că într-o familie de 5 copii versus în una de 2, aceia 5 sunt mai puțin fericiți, educați, curați sau… inteligenți. În calculul cantitativ nu intră interpretarea calitativă a părinților. Familiile mari sunt de obicei cele mai sărace (doar așa afirmă și domnul Cristian Hostiuc), însă nu tot acolo se regăsesc și celelalte probleme socio-economice precum șomajul, rata de abandon școlar sau rezultatele slabe la învățătură, chiar și cazuri de violență? Bineînțeles că în lumea asta mare nu poți să generalizezi, există multe excepții, dar adevărul pentru majoritate se învârte, de fapt, în acest cerc.

Apogeul este momentul în care se face o cauzalitate între scăderea natalității și creșterea transportului aerian, în special cel low-cost. Se afirmă ca și cum nu există alte elemente sau ca și cum acest fenomen se întâmplă doar la noi în țară și nu este normal. ”Fetele urbane”, ele cu fițele lor de mall și tehnologia pe care o folosesc, nu mai vor să facă copii. Da, ele preferă city-break-urile pentru că sunt mai inteligente decât să fie nevoite să stea să dea de mâncare găinilor. Faptul că fetele devin independente și că, în general, căsătoriile au loc la o vârstă medie de peste 25 de ani, de partea ambelor sexe, sunt prezentate ca lucrurile rele. România e rănită de acești tineri care vor să se dezvolte, să aibă succes și să întemeieze o familie abia după ce ar putea asigura confort financiar și timp copiiilor.

În plus, multinaționalele astea oferă spații de lucru curate fetelor. Cum? În grădină nu le mai place? Cum de li se oferă atât de multe condiții? Așa doar li se urcă la cap și le vin idei absurde, cum ar fi să călătorească! Ce dezastru pentru România… Iar RyanAir sigur are în strategia pe termen lung scăderea natalității din România, totul ca tinerii să le folosească serviciile de transport.

Nu doare să minți și să aberezi în halul ăsta?

Întreb pentru un prieten.

2 thoughts on “Nu fac copii pentru că merg în City Creak

  1. Foarte bun articol. Urmaresc cu mare drag blog-ul tau si chiar mi-ar face placere sa iti propun o idee de articol daca ai fi de acord sa iau legatura cu tine. Tot respectul.

    1. Îți mulțumesc mult pentru apreciere! Desigur, pe pagina de Contact găsești datele de care ai nevoie ca să luăm legătura.

      Zi frumoasă,
      Valle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *